تاريخ : چهار شنبه 8 آبان 1392برچسب:, | 18:5 | نویسنده : علی اکبری |

حسین فهمیده

محمد حسین فهمیده

تصویر محمحسین فهمیده در موزه شهدا تهران
زادروز ۱۶ اردیبهشت ۱۳۴۶
قم، ایران
درگذشت ۸ آبان ۱۳۵۹
خرمشهر، ایران
آرامگاه تهران، بهشت زهرا، قطعه ۲۴، ردیف ۴۴، شماره ۱۱
محل زندگی روستای سراجه قم
ملیت ایرانی
لقب رهبر 13ساله
والدین محمد تقی فهمیده
 


ادامه مطلب
تاريخ : چهار شنبه 8 آبان 1392برچسب:, | 18:2 | نویسنده : علی اکبری |
نرم افزارهای کاربردی هر کدام در شرایط خاص برای کمک به افراد خاظر می شوند و استفاده از آن ها ممکن است در هر لحظه نیاز شود پس بهتر است بهترین نرم افزارها را همیشه در اختیار داشته باشید.
به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، cFosSpeed نرم افزارهای متعددی برای بهینه سازی و افزایش سرعت اینترنت ساخته و عرضه شده اند که بدون شک cFosSpeed یکی از بهترین آن ها می باشد .

این نرم افزار با بهینه سازی تنظیمات ویندوز باعث می شود تا با حداکثر سرعت داده ها در بین کامپیوتر شما و شبکه ی اینترنت رد و بدل شوند .

این افزایش سرعت با توجه به نوع اتصال شما مانند دیال آپ ، ADSL ، مودم DSL ، جی پی آر اس و غیره متغیر است ولی در تمام حالت برنامه حداقل پینگ را برای شما بدست می اورد.




تاريخ : چهار شنبه 8 آبان 1392برچسب:, | 18:1 | نویسنده : علی اکبری |
همه انسان ها خودرو را می شناسند و با نحوه کار کردن آن آشنا هستند. خودرو وسیله ای ایست که از ابتدای اختراعش تا به حال کمک بسیاری به انسان ها کرده است.


**صندلی راحتی






ادامه مطلب
تاريخ : چهار شنبه 8 آبان 1392برچسب:, | 17:52 | نویسنده : علی اکبری |
به گزارش گروه خواندنی های باشگاه خبرنگاران، آینده بسیاری از وسیله های نقلیه با انرژی خورشیدی عجین خواهد بود زیرا سوخت های فسیلی دیگر عمری ندارند و آلودگی آن ها در آینده می تواند مشکلات بسیاری را ایجاد کند از این رو طراحان در هر وسیله ای انرژی خورشیدی را وارد کرده اند.

 



ادامه مطلب
تاريخ : چهار شنبه 8 آبان 1392برچسب:, | 17:42 | نویسنده : علی اکبری |

۱-  انسان چگونه مي تواند كرات آسماني را تسخير كند ؟

2-  انسان چگونه مي تواند پرسش هاي بسياري را كه در ذهن خود دارد پاسخ دهد ؟

3-  انسان براي پاسخ دادن به پرسش هاي خود ............... را گرد آوري كرده ............ مي كند و پس از تجربه و آزمايش ..................... مي نمايد .

4-  چه عواملي سبب شدند تا انسان اقدام به ساخت و به كار گيري تلسكوپ و سفاين فضايي بنمايد ؟

5-  وظيفه ي ميليارد ها سلول عصبي تشكيل دهنده ي مغز انسان چيست ؟

6-  ظرفيت مغز انسان به چه ميزاني است و آيا انسان مي تواند از تمامي ظرفيت مغز خود استفاده نمايد؟ توضيح دهيد .

7-  انسان چگونه مي تواند از ظرفيت هاي مغزش بيشتر استفاده كند ؟



ادامه مطلب
تاريخ : یک شنبه 5 آبان 1392برچسب:, | 21:28 | نویسنده : علی اکبری |

آموزش مجازی حرفه وفن پایه سوم راهنمایی

برای  شرکت در آموزشی مجازی حرفه وفن اینجا کلیک کنید.



تاريخ : یک شنبه 5 آبان 1392برچسب:, | 21:24 | نویسنده : علی اکبری |

جریان برق چگونه تولید می شود؟

 
 
نوع رسانه: انیمیشن
موضوع: 
سال تولید: 
1389
تهیه کننده: 
مدیریت توسعه فناوری اطلاعات آموزشی
قالب: 
SWF
 كد محصول: 
حجم: 
398 کیلو بایت

 دانلود فایل: 

 
 
 

 



تاريخ : شنبه 4 آبان 1392برچسب:, | 23:51 | نویسنده : علی اکبری |

اصلاح یک باور غلط ِادیسون مخترع برق نیست

 

شیمی
 
الکتریسیته و مغناطیس

بزرگ‌ترین کار وی با الکتریسیته و مغناطیس بود. اولین آزمایشی که ثبت کرد ساختن پیل ولتایی با استفاده از هفت halfpenny (سکه‌ای برنز که در United Kingdom استفاده می‌شود) که با هفت ورقه از فلز روی و شش قطعه از کاغذ که با آب نمک مرطوب شده بود، در کنار هم قرار می‌گرفتند با این وسیله او نمک فرنگی اصل (سولفات منیزی یا sulphate of magnesia) را تجزیه کرد. (اولین نامه به Abbott در ۱۲ جولای ۱۸۱۲)

در سال ۱۸۲۱م، کمی بعد از اینکه شیمیدان و فیزیکدان دانمارکی، هانس کریستین اورستد، الکترومغناطیس را کشف کرد، همفری دیوی و دانشمند بریتانیایی William Hyde Wollaston سعی کردند تا یک موتور الکتریکی را طراحی کنند، اما نتوانستند. [۲] فارادی پس از صحبت با این دو نفر، تصمیم به ساخت دو وسیله برای تولید آنچه که او گردش الکترومغناطیسی (یک حرکت چرخشی پیوسته ناشی از نیروی مغناطیسی اطراف یک سیم) می‌نامید، گرفت. اگر یک سیم غوطه‌ور در یک حمام جیوه با یک آهنربا که در وسط آن قرار داده شده، با الکتریسیته تولید شده توسط یک شارژ می‌شد، در اطراف آهنربا می‌چرخید. وسیله اخیر یک (homopolar motor) نامیده می‌شود. این اکتشافات و آزمایشات پایه فناوری الکترومغناطیس نوین را بنا نهاد. فارادی نتایج تحقیقات خود را منتشر کرد بدون این که از والستون و داوی (Wollaston و Davy) در ابتدای کتاب قدردانی کند و این امر ستیزه‌ای را به وجود آورد که باعث شد که فارادی برای چند سال از تحقیقات الکترومغناطیس کناره گیری کند.[نیازمند منبع]

آزمایش چرخش الکترومغناطیسی فارادی، ۱۸۲۱ [۱۰] در

سال ۱۸۳۱ او سری بزرگ آزمایشاتش را که در آن به کشف القای الکترومغناطیسی نایل شد، آغاز کرد. او فهمید که اگر یک آهنربا را از وسط یک حلقه سیمی عبور دهد، یک جریان الکتریکی در سیم ایجاد می‌شود. نیز چند سال بعد به طور مشابهی را کشف کرد و هر دوی اینها بعد از کار (Francesco Zantedeschi) در سال ۱۸۲۹ و ۱۸۳۰ در ایتالیا بود.[۱۱]

دلایل او نشان داد که جریان الکتریکی، مغناطیس را ایجاد کرده است. سپس فارادی از این اصول برای ساخت دینامو، شکل قدیمی ژنراتورهای توان پیشرفته الکتریکی، استفاده کرد.

فارادی بیان داشت که نیروهای الکترومغناطیسی در فضای خالی اطراف هادی وجود دارد، اما او کارش را بر روی این پروژه تکمیل نکرد. تجسم آزمایشی فارادی از خطوط شار نشأت گرفته از بدنه بارها، برای بار اول بصورت ریاضی توسط قانون القای فارادی (که بعداً جزو معادلات ماکسول شد) مدل شد که در تعمیم کلی تکمیل شده و به عنوان تئوری میدان شناخته شده است. فارادی بصورت تفننی به شیمی نیز پرداخت و مواد شیمیایی نظیر بنزن را کشف و سیستم اعداد اکسیداسیون و میعان گازها را ابداع کرد. او همچنین قانون الکترولیز را کشف کرده و الفاظی نظیر آند، کاتد، الکترود و یون را عمومی ساخت.


 


ادامه مطلب
تاريخ : شنبه 4 آبان 1392برچسب:, | 23:45 | نویسنده : علی اکبری |
  • برق در جهان

اگرچه که الکتریسته به عنوان نتیجه واکنش شیمیایی ای که در یک پیل الکترولیت از زمانی که الساندرو ولتا در سال 1800م این آزمایش را انجام داد، شناخته می شده است، اما تولید آن به این روش گران بوده و هست. در سال 1831م، مایكل فارادی ماشینی ابداع کرد که از حرکت چرخشی تولید الکتریسته می کرد، اما حدود پنجاه سال طول کشید تا این فن آوری از نظر اقتصادی مقرون به صرفه شود. در سال 1878م، توماس ادیسون جایگزین عملی تجاری ای را برای روشنایی های گازی و سیستم های حرارتی ایجاد کرد و به فروش رساند که از الکتریسته جریان مستقیمی استفاده می کرد که بطور منطقه ای تولید و توزیع شده بود، استفاده می کرد. در سیستم جریان مستقیم ادیسون، ایستگاه های تولید توان اضافی می بایست نصب می شدند. بدلیل اینکه ادیسون قادر نبود سیستمی را تولید کند که به ژنراتورهای چندگانه اجازه بدهد که به یکدیگر متصل شوند، گسترش سیستم او نیاز داشت که تمامی ایستگاه های تولید جدید مورد نیاز ساخته شوند.

نیاز به نیروگاه های اضافی ابتدا توسط قانون اهم بیان شده است، به دلیل اینکه تلفات با مربع جریان یا بار و با خود مقاومت متناسب است، بکار بردن کابل های طولانی در سیستم ادیسون به مفهوم داشتن ولتاژهای خطرناک در برخی نقاط یا کابل های بزرگ و گران قیمت و یا هر دوی اینها بود.

20121113154930.jpg

 

concrete5 - open source CMS © 2013 Electrical Dad.



ادامه مطلب
تاريخ : شنبه 4 آبان 1392برچسب:, | 23:28 | نویسنده : علی اکبری |

زندگینامه ابوعلی سینا

 

ابوعلی سیناابوعلی سینا

 

 زندگینامه:

 

ابو علی سینا حکیم، فیلسوف، طبیب و دانشمند بزرگ ایرانی که در جهان غرب به نام(Avicenna) و با لقب "امیر پزشکان" شناخته شده است، در ماه صفر از سال 370 هجری قمری در شهر بخارا به دنیا آمد.

 

این حکیم بزرگ که بعدها موثرترین چهره در علم و فلسفه جهان اسلامی شد و القابی مانند شیخ الرئیس، حجة الحق و شرف الملک به او دادند، از آغاز کودکی استعداد و شایستگی عجیبی در فرا گرفتن علوم مختلف داشت.

 

 

 



ادامه مطلب
تاريخ : جمعه 3 آبان 1392برچسب:, | 19:30 | نویسنده : علی اکبری |

احادیث گهر باری درباره روز غدیر خم

غدیر خم,عید غدیر,احادیثی درباره عید غدیر

احادیث گهر باری درباره روز غدیر خم


روز گشايش و درود
عن ابى عبد الله(علیه السلام) قال:والعمل فيه يعدل ثمانين شهرا، و ينبغى ان يكثر فيه ذكر الله عزوجل، والصلوة على النبى(صلی الله علیه و آله و سلم) ، ويوسع الرجل فيه على عياله....وسائل الشيعه 7: 325، ح 6.
امام صادق(علیه السلام) فرمودند:
ارزش عمل در آن روز (عيد غدير) برابر با هشتاد ماه است، و شايسته است آن روز ذكر خدا و درود بر پيامبر(صلی الله علیه و آله و سلم) زياد شود، و مرد، بر خانواده خود توسعه دهد. 


 روز ديدار رهبرى
عن مولانا ابى‏الحسن على بن محمد(علیه السلام) قال لابى اسحاق:و يوم الغدير فيه اقام النبى(صلی الله علیه و آله و سلم) اخاه عليا علما للناس و اماما من بعده،[قال] قلت:صدقت جعلت فداك، لذلك قصدت، اشهد انك حجة الله على خلقه......وسائل الشيعه 7: 324، ح 3.


امام هادى(علیه السلام) به ابواسحاق فرمودند:
در روز غدير پيامبر اكرم(صلی الله علیه و آله و سلم) برادرش على(علیه السلام) را بلند كرد و به عنوان پرچمدار (و فرمانده) مردم و پيشواى بعد از خودش معرفى كرد.
ابواسحاق گفت: عرض كردم، فدايت‏شوم راست فرمودى. به خاطر همين به زيارت و ديدار شما آمدم، گواهى مى‏ دهم كه تو حجت‏ خدا بر مردم هستى. 

 



ادامه مطلب
تاريخ : جمعه 3 آبان 1392برچسب:, | 19:28 | نویسنده : علی اکبری |

محمد بن موسی خوارزمی

أبو عبد الله محمد بن موسی الخوارزمی

تمبر یادبود به مناسبت ۱۲۰۰ سالگرد تولد خوارزمی توسط اتحاد جماهیر شوروی در سال ۱۹۸۳ منتشر گردید.
زادروز قبل از ۱۸۵قمری "[۱]
خوارزم
درگذشت پس از ۲۳۳قمری
محل زندگی خراسان
نام‌های دیگر الخوارزمی
پیشه فیلسوف و منجم و ریاضیدان و جغرافی دان و مورخ
سال‌های فعالیت اواخر سدهٔ دوم و اوایل سدهٔ سوم قمری
لقب شیخ‌الرئیس
دوره عباسیان
مذهب اسلام

ابوجعفر محمد بن موسای خوارزمی ریاضیدان، ستاره‌شناس، فیلسوف، جغرافیدان و مورخ شهیر ایرانیدر دوره عباسیان است. وی در حدود سال ۷۸۰ میلادی (قبل از ۱۸۵ قمری)در خوارزم (ازبکستان کنونی) زاده شد. ابن ندیم و قفطی اصالت او را از خوارزم می دانند. لقب وی معمولاً اشاره به شهر خوارزم دارد که همان خیوه کنونی واقع در جنوب دریاچه آرال مرکزی و بخشی از جمهوری ازبکستان است.شهرت علمی وی مربوط به کارهایی است که در ریاضیات، به‌ویژه در رشته جبر، انجام داده به طوری که هیچیک از ریاضیدانان سده‌های میانه مانند وی در فکر ریاضی تأثیر نداشته‌اند و وی را «پدر جبر» نامیده‌اند. جرج سارتن، مورخ مشهور علم، در طبقه‌بندی سده‌ای کتاب خود مقدمه‌ای بر تاریخ علم سده نهم هجری قمری را «عصر خوارزمی» می‌نامد.

 



ادامه مطلب
تاريخ : جمعه 3 آبان 1392برچسب:, | 19:20 | نویسنده : علی اکبری |

 در مورد اختراعات و ابداعات شيخ بهايي چه می دانید ؟

شيخ بهايي از افتخارات عالم اسلام است و در ابعاد مختلف علمي، فقهي، حديثي، ادبي و ... جزو شايسته‌ترين و برجسته‌ترين دانشمندان عالم اسلام و تشيع محسوب مي‌شود
زندگی
بهاءالدین محمد بن‏ حسین عاملیمعروف به شیخ بهائی (۸ اسفند ۹۲۵ خورشیدی، بعلبک تا ۸ شهریور ۱۰۰۰ خورشیدی، اصفهان) دانشمند نامدار قرن دهم و یازدهم هجری است که در دانش‌های فلسفه، منطق، هیئت و ریاضیات تبحر داشت. در حدود ۹۵ کتاب و رساله از او در سیاست، حدیث، ریاضی، اخلاق، نجوم، عرفان ، فقه ، مهندسی و هنر بر جای مانده است. به پاس خدمات وی به علم ستاره‌شناسی یونسکو سال ۲۰۰۹ را به نام او سال نجوم و شیخ بهایی نامگذاری کرد



ادامه مطلب
تاريخ : جمعه 3 آبان 1392برچسب:, | 19:16 | نویسنده : علی اکبری |
ماجرای اختراع نان سنگگ توسط شیخ بهایی!
 
کد مطلب: 6756
 
در تاریخ آمده که مخترع نان سنگک و شکل تنور آن شیخ بهایی از علما و دانشمندان قرن دهم هجری بوده است.
ماجرای اختراع نان سنگگ توسط شیخ بهایی!
ماجرای اختراع نان سنگگ توسط شیخ بهایی!

به گزارش عصر هامون، نان سنگک از نظر مزه، طعم، هضم و بهداشت و سلا‌مت یکی از بهترین نان های ایرانی است که مورد توجه خانواده مخصوصا در ماه مبارک رمضان قرار دارد. ویژگی این نان پخت آن روی سنگ ریزه های داغ است که به کیفیت آن می افزاید.

در تقویم سالنمای کمیته ‌نانوایان تهران (در ۱۹ اردیبهشت سال ۱۳۲۶ شمسی در تهران چاپ شده) درباره‌ تاریخچه و چگونگی پیدایش نانوایی و نان سنگک این گونه آمده است:

"شاه عباس برای رفاه حال طبقات تهی‌دست و لشگریان خود که غالباً در سفر احتیاج به نان و خورش موقت و فوری داشتند و لازم بود به هر شهری می‌رسند نانواهایی باشند که بتوانند به قدر مصرف سربازان نان تهیه نمایند و غذایی باشد که خورش نان قرار دهند، درصدد چاره برآمد و حل این مشکل را از "شیخ بهایی" که از اجلّه‌ علما و دانشمندان ایران بود خواست. شیخ بهایی نیزبا تفکر و تعمق تنور سنگکی را ابداع نمود."

این اختراع به قدری با دقت و هوشیاری طراحی و عملی شده که پس از گذشت چند صد سال هنوز به همان صورت اولیه پخته می شود و نانی که از تنور سنگکی بدست می‌آید، محبوب ترین نان ایرانی است.

برخی نقل ها نیز قدمت نان سنگک را قبل از ورود اسلام به ایران و در زمان پادشاهان ساسانی می دانند.
انتهای پیام/۹۰۳۱



تاريخ : جمعه 3 آبان 1392برچسب:, | 19:15 | نویسنده : علی اکبری |
 

اختراعات و ابتكارات جالب شيخ بهايي

اختراعات و ابتكارات جالب شيخ بهايي
نخستين كار جالب او تقسيم صحيح و طريقهٔ مهندسي آب زاينده‌رود به محله‌ها و باغات شهر اصفهان بود‌...

 اختراعات و ابتکارات شیخ بهایی:

۱- تقسیم آب زاینده رود



ادامه مطلب
تاريخ : جمعه 3 آبان 1392برچسب:, | 19:11 | نویسنده : علی اکبری |
عكسهایی از حمام شیخ بهایی ,حمامی که تنها با یک شمع گرم میشد

حمامشیخ بهایی یكی از شاهكارهای معماری و مهندسی جهان است. ایران زمین از داشتن چنین فرزندانی به خود می‌بالد.
حمام شیخ بهایی مربوط به دوره صفویه است كه با مهندسی شیخ بهایی ساخته شده است، سیستم گرمایی این حمام از شاهكارهای مهندسی با استفاده از قوانین فیزیك و شیمی محسوب می‌شود.
آب این حمام با سیستم "دم و گاز" یعنی از گاز متان فاضلاب مسجد جامع و چكیدن روغن عصارخانه شیخ بهایی كه در مجاورت حمام قرار دارد روشن می‌شده است


عصارخانه محلی برای تهیه روغن از دانه‌های روغن بوده است.
این حمام با استفاده از این سیستم پیچیده مهندسی به مدت طولانی تنها با یك شمع روشن می‌شده است.
این حمام از نظر معماری مانند سایر حمام‌های دوره صفویه دارای ویژگی‌های آن دوران است.
متاسفانه تا مدتی پیش این حمام تاریخی به ذباله‌دانی و محل تجمع افراد معتاد تبدیل شده بود و جالب اینكه این حمام 30 وارث پیدا كرده بود!!
چندی پیش حفاظت از این اثر منحصر به فرد آغاز شد و به زودی مرمت آن آغاز خواهد شد.
حمام شیخ بهایی در شعاع یكصدمتری جنوب گنبد نظام الملك (جنوب مسجد جامع عتیق) در محله «در دست» قرار دارد.
تاریخ ساخت آن را سال 1065 عنوان می‌كنند و طراحی آن را به شیخ بهایی نسبت می‌دهند.
در اقوال آمده كه این حمام اسرار آمیز خزینه‌ای دارد كه آب آن خودكار و بدون مصرف انرژی مستقیم گرم می‌شده است.
البته بنا برنظر رایج‌انرژی گرمایی حمام از گاز و انرژی مالی فضولات و فاضلاب تامین می‌شده كه از طریق سفالینه‌های تهیه شده و مكش گازهایی چون متان و اكسید گوگرد استفاده می كرده است.
حمام شیخ بهایی بنایی عمومی بوده كه به مرور در تصرف اشخاص درآمده و گفته می‌شود زمانی حتی كارگر حمام نیز ادعایی از حمام داشته است.
در حال حاضر تا پیش از تملك نزدیك به 30 نفر ادعای سرقفلی و مالكیت این اثر را داشتند.

 

 

عكسهایی از حمام شیخ بهایی ,حمامی که تنها با یک شمع گرم میشد عكسهایی از حمام شیخ بهایی ,حمامی که تنها با یک شمع گرم میشد

 

 



ادامه مطلب
تاريخ : جمعه 3 آبان 1392برچسب:, | 19:8 | نویسنده : علی اکبری |

گذری بر زندگی شیخ بهایی

 "جبل العامل" دیروز، لبنان امروز، از سرزمین های معروف شیعه است كه بزرگ عالمان، بزرگ مجاهدانی سترگ، از آن دیار برخاسته اند. شیعیان جبل العامل نقشی عظیم در گسترش تفكرات اسلامی در سراسر جهان به ویژه سرزمین ایران داشته اند. می گویند، ابوذر غفاری صحابی معروف و انقلابی پیامبر اكرم (ص)، نخستین كسی است كه در روزگار تبعید خویش به شام، بذر تشیع را در دیار لبنان پاشید و زمینه محبّت و علاقه به امام علی (ع) و خاندان نبوت را در عصر حكومت معاویه، در بخشی وسیع از تبعید گاه خویش، فراهم نمود. تلاش های ابوذر سرانجام در خطّه جبل عامل، به ثمر نشست و گروه كثیری از مسلمانان را با اندیشه های اصیل اسلامی آشنا كرد. در پرتو نورافشانی های ابوذر، منطقه  لبنان و بخشی از سوریه و فلسطین و اردن از پایگاه های مستحكم پاسداران اندیشه علوی و حامیان شیعه و طرفداران اهل بیت پیامبر(ص) شد و این موضوع در طول تاریخ ادامه یافت. "بعلبك"، یكی از كهن ترین شهرهای سرزمین لبنان است و "جبع" روستایی كوچك، كه به علت ظهور مردانی بزرگ در آن، شهرت فراوان دارد.

قهرمان عالم شیعه، در این روستا پای به جهان گذاشت، زمان تولد او، روز چهارشنبه بود، سوم ماه ذیحجه؛ آن روز خورشید آسمان بعلبك، اشعّه ی پرفروغ خویش را اندك اندك جمع می كرد. نهصد و پنجاه و سه سال از هجرت پیام آور بزرگ اسلام می گذشت، روستای جبع شاهد شور و شادی فراوان در خانه یكی از اهالی بود. خانه "عزالدّین حسین"غرق سرور و خوشحالی و آمد و شد بود. خویشان و بستگان برای دیدن نوزاد و گفتن تبریك به خانه این عالم با اخلاص و بزرگوار آمدند، پدر از تولد فرزند و سلامتی وی خوشحال بود و خدا را سپاس می گفت.



ادامه مطلب
تاريخ : جمعه 3 آبان 1392برچسب:, | 19:4 | نویسنده : علی اکبری |

از آدرس زیر می توانید فایل های راهنمای تدریس مربوط به کتاب کار و فناوری پایه هفتم را دانلود کنید ( به غیر از پودمان های 8 و 10 )

  http://www.pkbh.blogfa.com/post/74



تاريخ : جمعه 3 آبان 1392برچسب:, | 12:45 | نویسنده : علی اکبری |

در تصویر زیر چند چهره دیده می شود + تست هوش


 برای ما در قسمت نظرات بنویسید که در این تصویر چند چهره را می توانیند تشخیص دهید. تعداد چهره ها با کم هوشی و تیز هوشی شما ارتباط دارد.

عکس

۰ – ۵ کودن
۶ – ۷ کم هوش
۸ – ۹ طبیعی
۱۰ – ۱۱ هوشیار
۱۲ – ۱۳ نابغه


مجله اینترنتی عکس ، دانلود اهنگ ، اس ام اس ، اخبار روز



تاريخ : شنبه 20 مهر 1392برچسب:, | 19:9 | نویسنده : علی اکبری |
صفحه قبل 1 ... 11 12 13 14 15 ... 20 صفحه بعد