اهداف آموزش درس کار و فناوری پایه هفتم (اول متوسطه)

www.suherfe.blogfa.com

در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش چه اهدافی برای آموزش کار و فناوری دوره متوسطه اول در نظر گرفته شده است؟

۱- پرورش تربيت يافتگاني که:

ـ داراي حداقل يک مهارت مفيد براي تأمين معاش حلال باشند به گونه‌اي که در صورت جدايي از نظام رسمي تعليم و تربيت در هر مرحله، توانايي تأمين زندگي خود و اداره خانواده را داشته باشند.

 ـ با درک مفاهيم اقتصادي در چارچوب نظام معيار اسلامي از طريق کار و تلاش و روحيه انقلابي و جهادي، کارآفريني، قناعت و انضباط مالي، مصرف بهينه و دوري از اسراف و تبذير و با رعايت وجدان، عدالت و انصاف در روابط با ديگران در فعاليت‌هاي اقتصادي در مقياس خانوادگي، ملي و جهاني مشارکت مي‌نمايند.

۲- گسترش و تنوع دادن به حِرَف و مهارت‌هاي مورد نياز جامعه و تعليم متناسب و برنامه‌ريزي شده آن در همه دوره‌هاي تحصيلي و براي همه دانش‌آموزان.

۳- اختصاص حداقل 10 درصد و حداکثر 20 درصد از برنامه‌هاي آموزشي به معرفي حرفه‌ها، هنرها، جغرافيا، آيين و رسوم و نيازها و شرايط اقليمي و جغرافيايي استان‌ها به ويژه مناطق روستايي و عشاري با رعايت استانداردهاي ارتقاي کيفيت و تقويت هويت اسلامي ـ ايراني دانش‌آموزان در چارچوب ايجاد کارآمدي و تقويت هويت ملي.

۴- تنظيم و اجراي برنامه‌ جامع کارآفريني و مهارت آموزي براي تمام دوره‌هاي تحصيلي به ويژه دانش‌آموزان دوره متوسطه تا پايان برنامه پنجم توسعه در برنامه درسي و آموزشي.

۵- طراحي و استقرار جامع هدايت تحصيلي و استعداديابي به منظور هدايت دانش‌آموزان به سوي رشته‌ها و حرف و مهارت‌هاي مورد نياز حال و آينده کشور متناسب با استعدادها، علاقه‌مندي و توانايي‌هاي آنان



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : جمعه 5 مهر 1392برچسب:, | 19:22 | نویسنده : علی اکبری |